Kontakt
Liška Bystrouška
+420 733 527 799
info@skolkabystrouska.cz
Zdibsko 163
250 67 Klecany

ÚTERÝ_13.4.

 

RANNÍ CVIČENÍ

Rozcvička s Kájou

https://www.youtube.com/watch?v=7VhSsTr4aX0

Básnička s pohybem:

Jablíčko, jablíčko                   Dlaně proti sobě, jako by v nich bylo jablíčko a otáčíme s nimi

kulaté jak sluníčko                Oběma rukama uděláme velké kolo

sladké jako med                    Hladíme si bříško

puso sněz ho hned!              Tleskáme do rytmu

KOMUNITNÍ KRUH

  • OTÁZKA DNE: Jaké jídlo máš nejraději?

TÉMA TÝDNE: V ZDRAVÉM TĚLE-ZDRAVÝ DUCH

ON-LINE – LIŠKY (STARŠÍ DĚTI)

S dětmi si budeme celý týden povídat na téma zdraví a jak o něj pečovat. Každý den pak probereme podrobněji jeden z hlavních pilířů, které naše zdraví tvoří a udržuje (strava, pohyb, hygiena, duševní očista).

  • OPAKUJEM Z PONDĚLÍ
    • Co znamená být zdravý? Co je to zdravý životní styl?
    • Co nám pomáhá zůstat zdravý?
    • Co znamená být nemocný? Co oslabuje naše tělo?
    • Proč se říká v zdravém těle – zdravý duch? To jak se cítíme, souvisí s tím, jak zdravé je naše tělo. Je něco, co tě trápí nebo čeho se bojíš?
  • NOVÉ - Zdravé a nezdravé potraviny
    • Proč jsou zdravé potraviny dobré pro naše tělo? (abychom rostli, abychom měli pevné kosti, dostatek energie) Co obsahují? (vitamíny, bílkoviny – svaly) 
    •  Proč nezdravé potraviny škodí našemu tělu? Co obsahují? (hodně cukru, mnoho tuku). Co to v našem těle způsobuje? (obezitu, ucpává nám to cévy, špatně se nám spí, když jsme přejedení)
    • K životu nezbytně potřebujeme vodu. Popovídáme si o tom, jak je důležitý pitný režim a co je dobré pít. (voda, čaj – ano, sladké limonády - ne)
    • Důležité je i to, jak jíme. Jíst bychom měli v klidu se zavřenými ústy. Soustředit se na to a také hodně žvýkat. Proč je to důležité? Naše tělo jídlo lépe stráví, vezme si z jídla více živin, nezaskočí nám.
    • Myslíš si, že jíš zdravě?

LOGOPEDIE (navazuje na KK)

Naše tělo vysílá různé signály – když je nám zima, smutno, něco se nám líbí.

  • S pomocí obrázků si procvičíme citoslovce. Co znamená, když někdo udělá „hepčí“ ? (kýchá)

  Procvičovat můžeme i obráceně. Co řekneš, když tě něco zabolí? (au)

  • Necháme dítě povídat o jednotlivých obrázcích. Např. Co na obrázku vidíš? Někdo se potí. Proč a kdy se lidé potí?  Apod.
OBRÁZEK ZDE
Svačinka cca 20-30min

PRACOVNÍ VÝCHOVA

Víš co jíš?

Dítě si jeden den vybere jedno jídlo (oběd/snídaně/svačina) a udělá podrobný rozbor toho, co jí.

Z jakých potravin se jídlo skládá. Př.: oběd – bramborová kaše, kuře, zeleninový salát.

  • Nejprve zkusí samo vyjmenovat, co na talíři vidí.
  • Podrobněji s ním rozebereme, co jídlo obsahuje. Př. Kaše – je z mléka, brambor (sůl)/ v salátu je paprika, rajče, okurka, sůl, olivový olej, pepř apod.
  • Dítě nakreslí na papír všechny potraviny.
  • Poté zeleně zakroužkuje ty, které jsou zdravé a červeně ty, které zdravé nejsou.

Tip: Můžete si popovídat o tom, jestli by nám použité suroviny chutnaly i samostatně ( např. Olej, mléko, pepř)

Pobyt a hra venku

OBĚD

Příprava a sklízení.

ODPOČINEK

Při pohádce...