PONDĚLÍ_26.4.
RANNÍ CVIČENÍ
Cvičení na posílení klenby a chodidel. Plochá noha u dětí totiž může souviset s bolestmi zad, bolestmi hlavy, ale i růstovými bolestmi. Takže hurá do cvičení, ať těmto obtížím předejdeme :-)
1/ Stoj na špičkách a zpět na paty
2/ Krátká chůze po špičkách
3/ Sbírání drobných předmětů prsty u nohou
4/ Kreslení tužkou vloženou mezi prsty u nohou.
5/ Krčíme a natahujeme prsty u nohou a přitom jimi pohybujeme směrem vpřed/ vzad.
6/ K uvolnění a lepšímu prokrvení chodidel využijeme masážního ježka.
Další tipy: Umožněte dítěti chodit co nejčastěji naboso (ve starých ponožkách) v nerovném terénu/ písku/trávě. Dobře poslouží i rohože naplněné různým materiálem (oblázky, kůra, písek).
VIDEO NA POSÍLENÍ KLENBY A CHODIDEL: https://fb.watch/55DuCwLYO4/
Básnička s pohybem:
Čarodějnické zaklínadlo
Černé chlupy, žabí slina, Mírně pokrčené ruce, dlaně otočené směrem od těla děláme velké kruhy (čarujeme
jeden dráp a pak šupina, Uděláme špetku a velký oblouk rukou odzadu vpřed (házíme něco do hrnce)
křídlo, slzu, vlasy tři Ukazujeme na prstech 1,2,3
hvězdným prachem nešetři. Uděláme špetky na obou rukou a pohyb jako když solíme
Přidej ještě zlatý zub, Zdvižený ukazovák „napomínáme“
kapku rosy a jed z hub. Třeme dlaně o sebe nad hrncem
KOMUNITNÍ KRUH
-
OTÁZKA DNE: Co jsi dělal o víkendu?
- Povídáme si, co jsme zažili o víkendu…., co se nám líbilo , nelíbilo , co se nám podařilo…...
-
Pálení čarodějnic:
- Poslední dubnový večer se ve městech i na vesnicích na vyhrazeném místě postaví hranice a na její vrchol se umístí čarodějnice – figurína z dřevěných tyčí a slámy, oblečená do hadrů. Po setmění se hranice zapálí.
- Jak vznikl tento zvyk? Lidé odedávna věřili, že v noci na 1. května mají zlé síly (třeba čarodějnice) největší moc. V ohni spalovali slaměné figuríny, protože doufali, že s nimi spalují všechno zlé, z čeho mají strach.
- Jak si představuješ svou čarodějnici?
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Čarodějnická symfonie (doporučujeme dělat venku :-) )
- Dáme dětem staré kastroly/škopky, ať je otočí dnem vzhůru a společně budeme zkoumat zvuky, které vydávají, když do nich udeříme (např. klackem).
- Každý hrnec zní jinak. Čím to je?
- Do každého hrnce vložíme jiný obsah ( písek, kamínky, vodu). Opět zkoumáme zvuky, který slyšíme. Pak si děti mohou vyzkoušet rozpoznat, jaký je obsah hrnce, když budou zády a neuvidí dovnitř.
- Na závěr mohou děti opakovat rytmus, který zahrajete vy. Začneme od jednoduššího tá-tá-tá a můžeme končit až u tatata-tá-tá-tata-tá-tatata-tá-tá-tá…
Svačinka cca 20-30min
GRAFOMOTORIKA
Cviky na uvolnění rukou a zápěstí:
- Děláme kroužky zápěstím a poté celými pažemi
- Ruce ohneme v loktech. Máme je vodorovně v úrovni prsou, paže jsou téměř po loket vedle sebe a děláme mlýnek.
- Nahlas současně říkáme: Melu, melu pšeničku, do zlatého hrníčku. Až umelu, budu píct, až upeču, budu jíst.
- Dlaně položíme na stůl a postupně zvedáme palce, ukazováčky atd. A s každým 2x poklepeme o stůl
Nácvik psaní písmene „N“
- kreslíme dvě vlnky (nácvik psacího „n“)
- psaní tiskacího „N“
- Jaká slova začínají/končí na „N“
Pobyt a hra venku