Kontakt
Liška Bystrouška
+420 733 527 799
info@skolkabystrouska.cz
Zdibsko 163
250 67 Klecany

PÁTEK_26.3.

PDF VERZE - PÁTEK

Ranní cvičení

  • Cvičení na rovnováhu:

Vyberte si max 4 cviky na každý den. Na pondělí ty nejjednodušší a obtížnost stupňujte až do pátku. V pátek v rámci velkého tělocviku si budou děti procvičovat všechny cviky.

https://www.youtube.com/watch?v=EhvI4KdFPdQ

  • Básnička s pohybem:

Stojí strašák na poli,                            Stojíme snožmo, ruce v rozpažení

v dáli vidí topoly.                                 Dáme ruku nad oči a rozhlížíme se

Kolem něho krouží ptáci,                     Běháme a máváme rukami jako křídly

zahánět je, to dá práci.                       Stojíme, ruce v rozpažení a natáčíme se v pase ze strany na stranu

Večer, když jdou všichni spát,              Dřepneme si a složíme ruce pod tvář

musí on tam pořád stát.                       Stoupneme si snožmo, ruce v rozpažení

KOMUNITNÍ KRUH

(Děti (především starší a předškoláci) by již měly více samostatně na dané téma hovořit, případně ho dále rozvíjet.)

  • OTÁZKA DNE: Jaká rostlina bys chtěl být? A proč?
  • Téma týdne: Malý zahradník
    • OPAKUJEME:
      • roční a jak následují po sobě.
      • Jak se příroda proměňuje v průběhu ročních období (např. Jaro-raší pupeny, léto – dozrávají plody, podzim – opadává listí, zima – příroda odpočívá)
      • Jaké práce děláme na zahrádce na jaře, v létě, na podzim a v zimě (př. Jaro-zaséváme plodiny, léto-sklízíme plody, podzim-hrabání listí, zima – chráníme rostliny před mrazem)
      • Části rostliny (kořen, stonek, list, květ) – viz obrázek níže. Nejlépe ale jít na zahradu vzít tam rostlinku a ukázat si to přímo na ní :) Některé jedlé části rostlin rostou nad zemí a některé podzemí ( kořen – mrkev, plody – jablko, listy – špenát, květ – sedmikráska, semínka - slunečnice).
      • Základní pomůcky zahradníka. Nástroje, které k práci na zahradě potřebujeme ( hrábě, kolečko, rýč…) a k čemu je používáme.
      • Na jaře roste mnoho kytiček, které můžeme zpracovat. Můžeme je sbírat však pouze s dospělým:
        • Některé se dají usušit na čaj, který nám pak pomáhá, když jsme nemocní. Např. Petrklíč (sbíráme květy - je dobrý na průdušky, podběl - květ – na lepší odkašlávání)
        • Některé můžeme přidat do salátů (pampeliška, sedmikráska)
        • Některé jsou výborným kořením (medvědí česnek, sbíráme listy)

MATEMATICKÁ PŘÍPRAVA

Učíme se experimentovat

Co plave a co se potopí?

Napusťte dítěti vodu do lavoru/vany a zkoušejte ponořit různé věci a materiály – papír, dřevo, kov, …. Na obrázku níže děti podle výsledku pokusu vybarví žlutě věci, které plavou, a modře, které se potopí. Příklad – kov se potopil = hřebík vybarvíme modře, našli jsme na procházce peří – potopí se nebo nepotopí? Děti si můžou s vaší pomocí nakreslit další věci, které zkoušely při pokusu a následně si je také vybarvit.

PRACOVNÍ LIST

Procvičování číselné řady od 1-10

Číslovky procvičíme s říkankou:

Jedna dva tři čtyři pět

cos to Janku cos to sněd

brambory pečený

byly málo maštěný

 

šest sedm osm devět

zbytek brambor snědl medvěd

a liška se zajícem

dojedli se krajícem.

TĚLESNÁ VÝCHOVA

  • Nejprve se zahřejeme – viz video
  • Potom protáhneme – viz video
  • Cvičení na rovnováhu:

Tentokrát jsou na řadě všechny cviky z videa – tak hurá do toho ;) Děti by měly po týdenním tréninku již krásně zvládat.

https://www.youtube.com/watch?v=EhvI4KdFPdQ

  • Hra – Jaro našlo čepičku, měla barvu barvu barvičku - obdoba hry Čáp ztratil čepičku – děti hledají barvu, kterou rodič určí. Lze hru obrátit, kdy dítě říká a rodič hledá barvičku a cíleně se několikrát splete a čeká zdali dítě odhalí chybu J

Pobyt a hra venku

OBĚD

Příprava a sklízení

ODPOČINEK

Dětem můžete pustit pohádku, kterou namluvila naše teta Markétka. Můžete pustit kousek a další zase další den. Příběh má asi 5hod a je to celá knížka.

Heidi, děvčátko z hor: https://www.youtube.com/watch?v=pFvBGSKCuVY